دیدبان

تصاویر/ خانه ای که «باکری» ها در آن متولد شدند

تصاویر/ خانه ای که «باکری» ها در آن متولد شدند

دیدبان«فیض الله باکری»پدر بزرگوار شهیدان باکری در سالهای دهه 30 در کارخانه قند میاندوآب مشغول به کار بود و این خانه (از مجموعه خانه های سازمانی کارخانه ی مزبور) مدتی در اختیار خانواده شهید باکری بوده و سردار شهید مهدی باکری و برادر ارشدش، علی در این خانه متولد شده اند.

 بنا است به همت واحد عقیدتی - سیاسی کارخانه قند میاندوآب ( از شرکت های زیر مجموعه وزارت دفاع) این خانه به  مجموعه ای فرهنگی و یادمان دفاع مقدس، به  شهیدان باکری تبدیل شود.
 


*علی باکری به سال 1322 در شهرستان میاندوآب متولد شد. وی در شهریور 1350 توسط ساواک دستگیر شد و پس از شکنجه های فراوان در بی دادگاه نظامی پهلوی به اعدام محکوم  و در 30فروردین 1351 حکمش اجرا گردید. پیکر او در قطعه 33 بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

*مهدی باکری به سال 1333 در شهرستان میاندوآب متولد شد.وی به تاریخ 25 اسفند سال 1363( 12 سال پس از علی) در حالی که فرماندهی لشکر31 عاشورا را بر عهده داشت، طی عملیات بدر به شهادت رسید. پیکر مهدی باکری ، هنگام انتقال به عقبه ، بر اثر اصابت موشک تکه تکه شد و به دست نیامد.

*حمید باکری به سال 1334 در شهرستان ارومیه متولد شد. وی در پنجم اسفند 1362 در عملیات خیبر (منطقه طلائیه) پس از نبردی سخت با ارتش متجاوز بعثی ، شربت شهادت نوشید. همرزمانش قصد داشتند پیکر او را که قائم مقام فرماندهی لشکر 31 عاشورا به عقبه بازگردانند اما فرمانده لشکر ، شهید مهدی باکری امر کرد ، تنها زمانی می توانید حمید را بیاورید که جسد بقیه شهدا هم برگردانده شود. به این ترتیب تا امروز حمید باکری هم مزاری  ندارد.

 

 

 

 

 

 
 
 
منبع: مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن